Ofte Stillede Spørgsmål


1. Det generelle


1.1 Hvad er formålet med dette websted?

www.iban.com tilbyder en online platform til validering af betalingsoplysninger og i særdeleshed Internationale bank kontonumre (International Bank Account Numbers).
Nogle af de vigtigste funktioner i vores tjeneste er:

- Tjek om et IBAN er GYLDIGT ( vha. kontroltal algoritmer )
- Identificer bankoplysninger fra IBAN
- Identificer BIC koder fra IBAN
- Tjek indenrigs bankkoder og kontonumre for validering
- Beregn IBAN fra indenrigs kontonumre og bankkoder

1.2 Hvem kan drage nytte af denne tjeneste?

Enhver virksomhed, der ekspederer indenrigs eller internationale bankbetalinger, kan drage nytte af vores tjenester.
Ved at validere betalingsoplysninger såsom IBAN før ekspedition af betalinger kan virksomheder spare sig forsinkelser og ekstra skat på grund af fejlslagne bankoverførsler.

1.3 Er denne tjeneste gratis?

Vores websted har en gratis demoside med IBAN validering og beregning.
Dog er den gratis demo begrænset for at beskytte vores tjenester mod misbrug.
Når du har oversteget antallet af gratis forespørgsler, kan du købe en ubegrænset plan på vores licenseringsside

1.4 Hvorfor virker IBAN validering ikke for mit land?

Ikke alle lande har integreret IBAN systemet, så det er muligt, at dit land ikke kan understøtte det.
Men du må gerne lade os det vide, så vi kan undersøge sagen og give dig flere oplysninger.
Du kan se de understøttede lande på IBAN Struktur siden

1.5 Hvor pålideligt er det?

Kontroltal algoritmerne er en yderst nøjagtig måde at detektere fejlindtastninger og bekræfte integriteten af et IBAN.
Ved at foretage yderligere valideringslag, såsom opslag i bankkode databasen og tjek af struktur og formatering reducerer vi risikoen for fejl mest muligt.
Vores bankkode database er kompileret fra flere forskellige officielle kilder (centralbanker, finanshuse, regulatoriske myndigheder osv.) og opdateres jævnligt.

2. Det tekniske


2.1 Har I en API?

Ja, vi leverer API adgang for alle vores tjenester.
Du kan finde dokumentation i vores udviklersektion.

2.2 Har I en batch/masse valideringsfunktion?

Ja, vi tilbyder vores medlemmer en brugerflade til massevalidering af IBAN.
Systemet tager en liste over IBAN-numre og leverer resultaterne i CSV på siden eller i en CSV/Excel fil, som kan hentes.

2.3 Er API’en REST eller SOAP baseret?

For IBAN valideringstjenesten tilbyder vi både SOAP og REST API endepunkter.
Vi henviser dig til vores udviklersektion for en mere detaljeret forklaring af API’en.

2.4 Hvor mange forespørgsler kan vi køre i sekundet?

Vi har testet vores system til at være stressfrit med op til 10 forespørgsler i sekundet.
Desuden foreslår vi for større transaktioner ( tusindvis af valideringer ) at bruge IBAN værktøjet til massevalidering i din klients område.
Det er beregnet til at udføre en enkelt transaktion med enorme tal og med den mindst mulige mængde ressourcer.

2.5 Kan man få BIC/SWIFT-kode fra IBAN uden jeres tjeneste?

Ja, vores database indeholder BIC koder for de fleste understøttede lande og deres banker.
Vores API og vores manuelle søgning leverer disse oplysninger, hvis de er tilgængelige.


2.6 Kan jeg afprøve tjenesten, før jeg køber?

Ja, du kan bede om en gratis prøvekonto på vores Tilmeldingsside .
Prøvekontoen har 100 gratis forespørgsler, du kan bruge til at afprøve API’en og de manuelle brugerflader.
Prøvekontoen vil udløbe efter en måned.


3. Licensering


3.1 Hvordan kan jeg købe adgang til jeres tjenester?

Du kan vælge en hensigtsmæssig plan og tjeneste fra vores bestillingsafdeling.

3.2 Hvilke betalingsmetoder tager I imod?

Vores betalingsudbyder ( Avangate ) understøtter et stort udvalg af betalingsmetoder. Du kan betale med kreditkort, bankoverførsel, PayPal m.fl.

3.3 Er der nogen, jeg kan tale med for at få flere oplysninger om jeres tjenester?

Ja, vores salgsteam står klar til at tage telefonen mandag til fredag fra kl. 9.00 til kl. 17.00 CET.

3.4 Udløber medlemsplanerne?

Ja, alle vores planer kommer med et års medlemsskab.
Din tjeneste vil udløbe akkurat 12 måneder, efter du køber din plan.

3.5 Vil jeg miste mine ubrugte forespørgsler, efter mit medlemskab udløber?

Ja, forespørgsler er tilgængelige i 12 måneder efter købet. Alle forespørgsler i din konto bliver ugyldige efter udløbsdatoen.

4. Kontosupport


4.1 Hvordan kan jeg kontakte supporten?

Du kan indgive en anmodning om support fra din kundeside.

4.2 Hvor hurtigt vil jeg få svar på min anmodning om support?

Vores support er åben mandag til fredag fra kl. 9.00 til kl. 17.00 CET.
I åbningstiden kan vi som regel svare dig inden for en time.

Uden for åbningstiden kan det tage længere at få svar.

4.3 Kan jeg opdatere mine profiloplysninger?

Ja, på kundesiden under Min Konto kan du ændre kontoens kontaktoplysninger.

4.4 Kan jeg ændre min adgangskode?

Ja, du kan sagtens ændre adgangskode fra kundesiden under Min Konto.

4.5 Kan jeg ændre mit brugernavn?

Nej, dit brugernavn kan ikke ændres fra din kundeside.